Gwarancja sprzętu elektronicznego to jedna z najważniejszych rzeczy, na którą trzeba zwrócić uwagę podczas zakupów. Mimo że w pierwszych miesiącach użytkowania rzadko kiedy się przydaje, może okazać się nieocenioną pomocą, jeśli dojdzie do nieoczekiwanego uszkodzenia lub awarii podzespołów. W przypadku produktów Lenovo zdarzają się one bardzo rzadko, ale nie da się im w pełni zapobiec. Jaka jest szerokość oferty dodatkowych rozszerzeń gwarancji Lenovo oraz jakie są jej rodzaje?
Opcja przedłużenia gwarancji Lenovo daje użytkownikom możliwość zwiększenia podstawowego okresu ochronnego z tym samym pakietem obsługi. Jest to gwarancja dłuższej ochrony przed nieoczekiwanymi kosztami napraw lub wymiany urządzenia. W zależności od konkretnego produktu możliwe jest przedłużenie gwarancji Lenovo aż do 5 lat.
Opcja rozszerzenia gwarancji Lenovo jest nieco bardziej zaawansowana, przez co dedykuje się ją najbardziej wymagającym klientom. Umożliwia ona zróżnicowanie czasu reakcji i poziom usług w celu spełnienia krytycznych potrzeb w zakresie wsparcia. Na tę opcję klienci mogą zdecydować się podczas zakupu nowego sprzętu lub w okresie trwania początkowej gwarancji podstawowej.
W ramach rozszerzenia gwarancji Lenovo klienci mogą skorzystać z opcji naprawy, wymiany w serwisie Lenovo lub u siebie w domu. Decydując się na pierwszy wariant, urządzenie lub jego części można wysłać pocztą. Można także zdecydować się na osobiste dostarczenie sprzętu. Klienci mogą skorzystać także ze standardowych lub przyspieszonych usług kurierskich.
Opcje rozszerzenia gwarancji Lenovo są bardzo elastyczne, dzięki czemu każdy klient może je dostosować względem indywidualnych potrzeb. Przed wyborem konkretnego wariantu gwarancyjnego warto przeanalizować, jaki jest zakładany cykl życia sprzętu, tak aby jak najlepiej dobrać okres ochronny.
Klienci Lenovo mają możliwość rozszerzenia gwarancji o usługi na miejscu, które mogą obejmować również instalację poszczególnych elementów przez technika. W sytuacji, gdy problem ze sprzętem będzie niemożliwy do rozwiązania przez telefon, już następnego dnia pod podany przez klienta adres uda się doświadczony specjalista. Czym różni się ta opcja od standardowej gwarancji? W podstawowym wariancie wymiana części CRU, czyli takich, które są przeznaczone do samodzielnej wymiany, są obowiązkiem klienta, a nie serwisu.
W ramach rozszerzenia gwarancji Lenovo klienci mogą liczyć także na opcję wymiany baterii maksymalnie do trzech lat od zakupu, jeśli dojdzie do jej awarii. Inwestycja w takie rozszerzenie jest niezwykle opłacalna, ponieważ całkowity koszt okresu ochronnego będzie mniejszy niż jednorazowy koszt wymiany podzespołu nieobjętego rozszerzeniem gwarancyjnym.
Dzięki usłudze Keep Your Drive firma będzie mogła zachować dysk twardy przed przekazaniem sprzętu do naprawy. Dzięki temu będzie można zapewnić przedsiębiorstwu maksymalne bezpieczeństwo danych, a tym samym uniknąć problemów związanych z nieprzestrzeganiem wymagań dotyczących poufności i okresu przechowywania danych wrażliwych. Warto mieć na uwadze to, że niedostosowanie się do tych zasad może mieć poważne konsekwencje prawne i finansowe.
Rozszerzenie gwarancji Lenovo to także skuteczna ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami, które mogą powstać na skutek upuszczenia, zalania czy innych awarii mechanicznych. Wszelkie naprawy realizowane są przez wyspecjalizowanych techników, którzy podczas pracy wykorzystują wyłącznie części zakwalifikowane przez Lenovo.
Wśród pozostałych usług, na które można liczyć w ramach rozszerzonej gwarancji podstawowej Lenovo, znajduje się kopia zapasowa danych online, gwarancja międzynarodowa, pomoc techniczna Premier Support, Premier Care oraz wynajem specjalistów.