Gwarancja sprzętu elektronicznego to jedna z najważniejszych rzeczy, na którą trzeba zwrócić uwagę podczas zakupów. Mimo że w pierwszych miesiącach użytkowania rzadko kiedy się przydaje, może okazać się nieocenioną pomocą, jeśli dojdzie do nieoczekiwanego uszkodzenia lub awarii podzespołów. W przypadku produktów Lenovo zdarzają się one bardzo rzadko, ale nie da się im w pełni zapobiec. Jaka jest szerokość oferty dodatkowych rozszerzeń gwarancji Lenovo oraz jakie są jej rodzaje?
Opcja przedłużenia gwarancji Lenovo daje użytkownikom możliwość zwiększenia podstawowego okresu ochronnego z tym samym pakietem obsługi. Jest to gwarancja dłuższej ochrony przed nieoczekiwanymi kosztami napraw lub wymiany urządzenia. W zależności od konkretnego produktu możliwe jest przedłużenie gwarancji Lenovo aż do 5 lat.
Opcja rozszerzenia gwarancji Lenovo jest nieco bardziej zaawansowana, przez co dedykuje się ją najbardziej wymagającym klientom. Umożliwia ona zróżnicowanie czasu reakcji i poziom usług w celu spełnienia krytycznych potrzeb w zakresie wsparcia. Na tę opcję klienci mogą zdecydować się podczas zakupu nowego sprzętu lub w okresie trwania początkowej gwarancji podstawowej.
W ramach rozszerzenia gwarancji Lenovo klienci mogą skorzystać z opcji naprawy, wymiany w serwisie Lenovo lub u siebie w domu. Decydując się na pierwszy wariant, urządzenie lub jego części można wysłać pocztą. Można także zdecydować się na osobiste dostarczenie sprzętu. Klienci mogą skorzystać także ze standardowych lub przyspieszonych usług kurierskich.
Klienci Lenovo mają możliwość rozszerzenia gwarancji o usługi na miejscu, które mogą obejmować również instalację poszczególnych elementów przez technika. W sytuacji, gdy problem ze sprzętem będzie niemożliwy do rozwiązania przez telefon, już następnego dnia pod podany przez klienta adres uda się doświadczony specjalista. Czym różni się ta opcja od standardowej gwarancji? W podstawowym wariancie wymiana części CRU, czyli takich, które są przeznaczone do samodzielnej wymiany, są obowiązkiem klienta, a nie serwisu.
Opcje rozszerzenia gwarancji Lenovo są bardzo elastyczne, dzięki czemu każdy klient może je dostosować względem indywidualnych potrzeb. Przed wyborem konkretnego wariantu gwarancyjnego warto przeanalizować, jaki jest zakładany cykl życia sprzętu, tak aby jak najlepiej dobrać okres ochronny.
W Lenovo dostępne są następujące poziomy wsparcia:
Podstawowa gwarancja obejmująca naprawę uszkodzonych urządzeń w autoryzowanym serwisie Lenovo. Użytkownik musi dostarczyć sprzęt do serwisu, gdzie zostanie on naprawiony i zwrócony. Gwarancja nie obejmuje zaawansowanego wsparcia technicznego ani usług na miejscu.
Rozszerzona wersja wsparcia, w ramach której naprawy są realizowane bezpośrednio u klienta. W przypadku awarii technik Lenovo przyjeżdża na miejsce, eliminując konieczność wysyłki sprzętu do serwisu. Gwarancja obejmuje podstawowe wsparcie sprzętowe, ale nie zapewnia priorytetowej obsługi ani zaawansowanych usług analitycznych.
W przypadku awarii sprzętu klient nie musi odsyłać urządzenia do serwisu – certyfikowany technik Lenovo przyjeżdża na miejsce i dokonuje naprawy bezpośrednio w siedzibie firmy lub innym wskazanym miejscu.
Basic Onsite Support zapewnia:
Lenovo Premier Support przejmuje rutynowe zadania wsparcia. Zwiększ produktywność użytkowników końcowych i ogranicz przestoje, zapewniając im bezpośredni dostęp do elitarnych inżynierów Lenovo, którzy oferują kompleksowe zarządzanie zgłoszeniami i szybsze rozwiązania problemów już przy pierwszym kontakcie.
Premier Support oferuje:
Pakiet wsparcia Premier Support Plus to zestaw rozwiązań pozwalających odpowiedzieć na te wyzwania i wykroczyć poza zwykłe usługi naprawcze. Dzięki dodatkowym usługom ochrony i zaawansowanym funkcjom przewidywania i zapobiegania usługa Premier Support Plus daje wyraźną przewagę konkurencyjną.
Krótko mówiąc, usługa Premier Support Plus to coś więcej niż tylko usługa wsparcia: rozwija ona Twoją firmę,
generuje dodatkowe zyski i poprawia wizerunek, a Ty stajesz się osią działań IT swoich klientów.
Premier Support Plus oferuje:
Większość użytkowników oczekuje kompleksowej ochrony swojego laptopa, w tym również baterii. Wszystkie notebooki Lenovo standardowo objęte są 1-letnią gwarancją na baterię jako część podstawowej gwarancji urządzenia. Aby jednak przedłużyć ochronę baterii nawet do 4 lat, użytkownik może wykupić usługę Lenovo Sealed Battery Warranty.
Usługa ta zapewnia jednorazową wymianę baterii w przypadku jej awarii po pierwszym roku lub gdy nie spełnia standardów wydajności po 2-4 latach użytkowania.
Sealed Battery Warranty zapewnia:
Dzięki usłudze Keep Your Drive firma będzie mogła zachować dysk twardy przed przekazaniem sprzętu do naprawy. Dzięki temu będzie można zapewnić przedsiębiorstwu maksymalne bezpieczeństwo danych, a tym samym uniknąć problemów związanych z nieprzestrzeganiem wymagań dotyczących poufności i okresu przechowywania danych wrażliwych. Warto mieć na uwadze to, że niedostosowanie się do tych zasad może mieć poważne konsekwencje prawne i finansowe.
Rozszerzenie gwarancji Lenovo to także skuteczna ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami, które mogą powstać na skutek upuszczenia, zalania czy innych awarii mechanicznych. Wszelkie naprawy realizowane są przez wyspecjalizowanych techników, którzy podczas pracy wykorzystują wyłącznie części zakwalifikowane przez Lenovo.
Wśród pozostałych usług, na które można liczyć w ramach rozszerzonej gwarancji podstawowej Lenovo, znajduje się kopia zapasowa danych online, gwarancja międzynarodowa, pomoc techniczna Premier Support, Premier Care oraz wynajem specjalistów.
CECHY | Basic Depot Support | Basic OnSite Support | Premier Support | Premier Support Plus |
---|---|---|---|---|
Wsparcie naprawcze dla uszkodzonych urządzeń | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Zaawansowane wsparcie techniczne dostępne 24/7/365 | X | X | ✓ | ✓ |
Kompleksowe wsparcie sprzętowe i oprogramowania OEM | X | X | ✓ | ✓ |
Jeden punkt kontaktowy dla uproszczonego zarządzania sprawami | X | X | ✓ | ✓ |
Menadżerowie Kont Technicznych do zarządzania eskalacją | X | X | ✓ | ✓ |
Priorytetowa naprawa na miejscu w następnym dniu roboczym | X | X | ✓ | ✓ |
Standardowe raportowanie (poziom usług, naprawy, gwarancja, itp.) | X | X | ✓ | ✓ |
Lenovo Service Connect do zarządzania zasobami, wsparcia i śledzenia spraw serwisowych | X | X | ✓ | ✓ |
Premier Asset Tag Option do zarządzania inwentarzem i kontaktów w Premier | X | X | ✓ | ✓ |
Proaktywne i predykcyjne wykrywanie problemów, tworzenie spraw i powiadomienia | X | X | X | ✓ |
Menadżer Zaangażowania Usług (SEM) do proaktywnego raportowania i zarządzania relacjami | X | X | X | ✓ |
Ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami (ADP) | X | X | X | ✓ |
Zatrzymanie dysku twardego (KYD) w przypadku awarii | X | X | X | ✓ |
Gwarancja na wbudowaną baterię (SBTY) do 3 lat | X | X | X | ✓ |
Międzynarodowa Gwarancja Usługowa (ISE) obejmuje ADP, KYD i SBTY na całym świecie | X | X | X | ✓ |
Pokrycie dla produktów konsumenckich sprzedawanych klientom biznesowym | X | X | X | ✓ |
Potrzebujesz wsparcia technicznego? Chcesz zgłosić usterkę?
Wejdź na: https://pcsupport.lenovo.com/pl/pl